Castors to The maxx
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vad vill vi uppleva?

5 posters

Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Vad vill vi uppleva?

Post by Hyland Tue Mar 28, 2017 10:37 am

Vad vill du uppleva på lajvet? Vad skulle ge dig en massiv erektion?

Förra året siktade vi på en heist. Så här i efterhand var det kanske en väl komplicerad uppgift. Tros det närmade vi oss den med väskbomber och dylikt. Frågan är vad vill du som person ha ut av lajvet? Skit i alla andra och bara spy ur dig dina önskemål.

Hyland
Admin

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

http://castors.forumotion.eu

Back to top Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Re: Vad vill vi uppleva?

Post by Aset Tue Mar 28, 2017 8:46 pm

Är fortfarande skyldig Zeke en avsugning. Trånande blick och knästående krävdes av densamme.

Aset

Posts : 11
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Re: Vad vill vi uppleva?

Post by Christer Fri Mar 31, 2017 7:58 am

Jag tycker det är kul att spela karaktärsspel även om det inte är så inihelvete stort. Det är kul med annan kultur (Mörda, stjäla, jävlas, osv). Vill gärna att karaktären får förändringar under spel. Jag fattar att jag lätt kan bli besviken på det vad det gäller externt spel om jag fattat Gagga rätt, men jag har rätt låga krav. Interaktion i fiktion räcker långt. Vill helst undvika airsoftspel där man kallar sig nåt annat och låtsas att man lajvar. Eller folk som hoppar in/off hela tiden. SÅ karkatärsspel så långt det går är kul!!!

Jag vill gärna uppleva att vi gestaltar ett mc-gäng, drägg men med hög kompetens inom de flesta områden. Att vi kan pull off a heist, kapa en posttransport, skjuta ihjäl ett störigt gäng, hota dom mäktiga till underkastelse och spränga besvärligt folk i luften. Helst samtidigt som vi har en grym lojalitet och gruppkänsla som baseras på sprit, humor och grabbig tramsighet. Ni vet inte surmulet äta gröt för man är så jävla hård. Och inte skjuta ner folk för man har tråkigt eller tramsa bort ett överfall. En del Expendabels, en del SOA och en del snabba cash med en touch av Jönssonligan.

Christer

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Re: Vad vill vi uppleva?

Post by Magnus Sat Apr 01, 2017 8:03 am

"En del Expendabels, en del SOA och en del snabba cash med en touch av Jönssonligan." Nått sånnt här har jag tänkt mig också. Vi kanske gör "smatra" affärer och uppgörelser som inte alltid blir så bra.

Magnus

Posts : 6
Join date : 2017-03-29

Back to top Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Re: Vad vill vi uppleva?

Post by ozio85 Tue Apr 04, 2017 10:31 pm

Det arrangerade spelet kan jag vara utan. Att springa o hålla stationer var mer airsoft strid än lajv. Dock gillar jag idén med att skapa storys med andra grupper, gärna innan lajvstart. Jag vill skapa breda storys som kan ta många vägar, så man inte låser sig vid ett sätt och en lösning. Jag ser gärna att vi kan hänga upp storyn på oss själva, så vi kan kontrollera att saker o ting händer.

Jag tycker det vore kul om vi sätter varandra i skiten (eller hetluften), dels med extern hjälp, eller med arrs hjälp.

ozio85

Posts : 20
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Vad vill vi uppleva? Empty Re: Vad vill vi uppleva?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum