Castors to The maxx
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Rollspel och förhållningssätt

2 posters

Go down

Rollspel och förhållningssätt Empty Rollspel och förhållningssätt

Post by Hyland Tue Mar 28, 2017 9:39 am

Jag predikar säkert för kören men här kommer det. Tidigare har vi haft som regel i gruppen att bråk och stök mellan karaktärer uppmuntras men om någon utifrån jävlas enas vi som en. Detta för att man ska våga ta ut svängarna i spel med andra. Att alltid veta att vi har backup är skönt när vi ger oss in på otäckheter. Det ger oss också en skön stämning i gruppen.
Denna regel har varit av karaktären okränkbar och jag vill att det så förblir.

Gruppens kodord "är du seriös" betyder att personen som säger det snart kommer gå all in på våld eller dylikt i en situation. Var beredda att backa upp fanskapet.

Det är alltså inte roligt att sätta nån i skiten när de inte räknar med det. I övrigt så mycket skit som möjligt. Det är alltså kul att sätta alla i skiten.

Vi har också kört på så mycket inlajv som möjligt. Både vad det gäller utrustning och spel. Är det så att man ser en öppning för en scen som man vill dra med en gång. Snacka off ytterst diskret och lös det snyggt. Sunka allt. Mat och hela helvetet. Vissa saker till vapen är svårt att lösa men jobba på det. Vi delar med oss av intriger för att man ska kunna haka på så mycket som man vill och orkar. Öppna för fortsatt spel i alla de lägen det passar.

Jag har säkert missat något. Noobs och veteraner är välkomna att fylla på.

Hyland
Admin

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

http://castors.forumotion.eu

Back to top Go down

Rollspel och förhållningssätt Empty Re: Rollspel och förhållningssätt

Post by Christer Tue Mar 28, 2017 10:03 am

Amen till allt ovan! Det kan jag lätt haka på.
Är vi bara väl förberedda och har pratat igenom grejer och situationer så brukar man inte behöva offa så mycket. Och vet man vad dom andra spelar och vill spela på/få bli uppspelad på som är tydligt så löser sig det mesta.

Christer

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Rollspel och förhållningssätt Empty Re: Rollspel och förhållningssätt

Post by Christer Sat May 06, 2017 7:46 am

Ni veteraner! Hur agerar vi i olika situationer? Gurppnormer och gruppbeteende. Har sett hur det kan se ut när vi har rekreation på natten eller hur en del gymmar på "ledig tid".

Jag tänker generellt så klart, det är ju kul om olika karaktärer bryter mot gruppnormen.

Hur har vi "möten", diskuterar strategier eller hur vi ska göra grejer? "Kom, vi knäpper en bärs" och då vet man att nu ska vi ses och prata allvar? Har vi nån slags annan form?

Hur agerar vi när det är stridsläge eller i område där beredskap råder? Hur militäriska är vi? Antar att vi inte är Navy seals, men är det formation skithög, alla skjuter hejvilt, eller har vi nån slags uppstyrd stridsform?

Fler frågor om detta kommer!Smile

Christer

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Rollspel och förhållningssätt Empty Re: Rollspel och förhållningssätt

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum