Castors to The maxx
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kompetenser och funktioner

Go down

Kompetenser och funktioner Empty Kompetenser och funktioner

Post by Christer Thu Mar 30, 2017 7:38 am

Här kan vi rada upp kompetenser och funktioner som vi har eller behöver ha i gruppen. Och så försöker vi fördela så att alla har sina kompetensområden. Man har ju säkerligen flera och det kan ju variera hur många områden man är bäst på. Det kan ju också vara flera kockar i samma soppa lite här och där. (Ett kompetensområde kan ju vara att man bara är en extra jävlig typ, muskler och taskig attityd. Man måste ju inte vara vass på nåt annat, hos oss är väl det en ypperlig spetskompetens?!) En del kompetenser är ju smalare än andra. Jag tänker också att det skapar spel för oss. Om t.ex. Jag som inte är vass på krig ska med så sätter man mig med nån som är en veteran för att jag ska överleva. Eller skickar ut först som kanonmat... Och sen kan ju alla genomföra det mesta, t.ex. hota folk,tala resonligt, improvisera ett förslag till beskydd men då har man en go to guy när det blir viktigt att lyckas.

Fyll på!

ALLA gillar att skjuta, råna, kniva, slåss, stjäla och rumla runt. Bröla och skrämma folk som en fotbollshuligan.

Beskyddarverksamhet (snacka och hota)
Hot och pressa (snacka)
Smooth talker/Lirka ut info
Socialkompetens/Kan föra sig bland folk
Inforådet (?)
Eldstridsveteran
Datakunskap
Elektronik och robotik
Cyborger och robotik
Vapensmide
Bakhåll och påhopp i bebyggelse
Bakhåll och strategi i strid i zonen
Sniper
Tunga vapen
EMP
Rekognosering
Lönnmord
Orientera sig i zonen
Medic (I strid)
Fältskär (utanför strid)
Hembrännare
Boss
Bossens högra hand
Vakteri
Livvakteri
Duellfigthing
Droger/Gift
Knarkkunskaper
Handel och ekonomi...

OCH om ni tyckte att det här var en sugig idé med lite OCD-varning så skiter vi i att göra en lista. No problem! Very Happy

Christer

Posts : 29
Join date : 2017-03-28

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum